Zendesk Support

Fleksibel og innovativ helpdesk-løsning

Fundamentet for bedre kundeoplevelser

Med Zendesk Support kan I strømline processerne for håndtering af kundeservice-henvendelser, og skabe bedre kundeoplevelser på tværs af en lang række kanaler.

Zendesk bliver benyttet af over 150.000 virksomheder på globalt plan og over 1.000 virksomheder i Danmark. Årsagerne til denne succes skal bl.a. findes i den hurtige implementeringstid og ROI (return on investment), samt evnen til at tilpasse sig nye tech-trends, der bidrager til at skabe bedre kundeoplevelser. Dertil er platformen kendt for at være yderst stabil, sikker og opfylder alle lovmæssige krav ift. GDPR mv. Det er blandt andet også derfor, at Zendesk har sikret sig en plads som markedsleder hos analysevirksomheder som Forrester og Gartner, og nogle af årsagerne til at ledende tech-virksomheder som Netflix, Uber og Slack har ladet valget falde på Zendesk.

Fakta

  • Øg jeres Kundetilfredshed
  • Arbejds strategisk med self-service
  • Automatisér processer med AI
  • Tilpas jer hurtigt til ny teknologi og trends
  • insights understøttet af data

Saml alle kommunikationskanaler i én løsning

Nutidens kunder stiller større krav til de services og virksomheder de handler med - og det gør sig naturligvis også gældende, når de har behov for at komme i kontakt med jer. Mange virksomheder vurderer, at de er nødt til at være være tilgængelig på platforme som ikke eksisterede for bare et par år siden.

De kanaler I vælger at være tilgængelige på, kan være et strategisk konkurrenceparameter I kan adskille jer på - og det gælder særligt i brancher, der er prissensitive. Selvom kanalerne stiller nye krav til jer, så viser forskning og data, at den gennemsnitlige kundetilfredshed typisk er højere på de “nye” kanaler (såsom chat og social media) sammenlignet med “traditionelle” kanaler (som email og telefon). Og det er interessant, hvis man på strategisk niveau køber ind på, at kundetilfredsheden har en indflydelse på den samlede customer lifetime value (CLV).

Med Zendesk kan I samle alle de traditionelle og nye kanaler (der udover chat og sociale medier også kan inkludere platforme som Trustpilot, Google Maps reviews, Google Play Store mv.) i én løsning og strømline processer, værktøjer og rapportering mv. Dertil får I et samlet 360 graders overblik over jeres kunder på tværs af kommunikationskanalerne. Det klæder jeres medarbejdere bedre på til at møde kunderne der hvor de er i kunderejsen - og det giver mere tilfredse kunder og dermed en højere customer lifetime value.

Automatisér workflows og skab målbare effektiviseringer

Zendesk er bygget til at spare jer tid og gøre jeres kundeservice- eller supportmedarbejdere mere effektive. Brugerinterfacet er som udgangspunkt meget simpelt og intuitivt, men der er rig mulighed for at udbygge og skræddersy det til jeres behov. Med andre ord, der er mulighed for at sætte løsningen op, så der er det I har brug for - og ikke andre forstyrrende elementer.

Brugerinterfacet giver også mulighed for at hente data fra andre kilder (eksempelvis CRM, ordresystem mv.) ind i en værdiskabende kontekst, der sparer jeres medarbejdere tid. Det kunne eksempelvis dreje sig om kunde- eller ordredata, som jeres medarbejdere alligevel er ude og søge frem i eksterne systemer. Ofte vil det betyde, at jeres medarbejdere ikke behøver at navigere i andre systemer for at servicere jeres kunder. Det gør jeres medarbejdere mere effektive (og glade).

Dertil giver Zendesk mulighed for at automatisere en masse arbejdsgange og rutiner via værktøjer som makroer, triggers samt deres API. Det giver konsistente og positive oplevelser for jeres kunder, og sikrer at jeres medarbejdere bruger tiden, der hvor de kan gøre en forskel med deres kompetencer.

Giv jeres medarbejdere de værktøjer de efterspørger (og hold på dem længere )

Undersøgelser viser, at en af de største årsager til at medarbejdere i kundeservice- eller supportfunktioner forlader deres arbejdsgiver, er utilfredshed med de systemer de arbejder i.

En af årsagerne til Zendesks succes kan tilskrives deres fokus på oplevelsen for de medarbejdere, der skal bruge løsningen. Overalt er løsningen spækket med smarte funktionaliteter såsom keyboard shortcuts, personlige makroer samt muligheden for gnidningsfrit at arbejde på flere henvendelser og kanaler på samme tid. Det gør, at brugerne af løsningen elsker Zendesk. Mange af de projekter vi har været involveret i gennem tiden, er opstået fordi medarbejdere der har benyttet Zendesk hos en tidligere arbejdsgiver, har efterspurgt løsningen hos deres nye arbejdsgiver. Det siger ikke så lidt.

Ved at give jeres medarbejdere de værktøjer de efterspørger, holder I på dem længere. Det er der en god business case i. Og som den gamle ledelsesfilosofi siger; “glade medarbejdere giver glade kunder”.

Skalér og tilpas jer fremtidens trends

Zendesk har været på en stor vækstrejse siden virksomheden blev etableret i 2007, og tæller i dag over 3.500 medarbejdere på globalt plan. Vækst og disruption er derfor en væsentlig del af deres DNA og langsigtede strategi. For jer betyder det, at en investering i Zendesk, også er en strategisk beslutning om at investere i fremtiden og de muligheder, som vi ikke kender i dag, men som med sikkerhed vil opstå i takt med at det teknologiske landskab ændres.

Zendesk er kendt for at pionere markedet, når der kommer til at nytænke kunderejsen og kontaktpunkter, samt evnen til at bringe nye teknologier og forbrugertrends i spil.

Sådan kan vi hjælpe

    Eksempler på services

    Her er nogle eksempler på hvordan vi skaber succes med Zendesk for vores kunder:

    • Analyse af arbejdsgange og kontaktpunkter
    • Implementering af Zendesk Support efter best practice, samt eventuel migrering fra tidligere helpdesk-løsning
    • Design og implementering af help center (Zendesk Guide)
    • Integrationer med andre systemer (eksempelvis CRM- eller ordresystemer)
    • Øget tilgængelighed af self-service og AI
    • Konfiguration af tilpassede rapporter og dashboards i Zendesk Explore
    • Træning af admins og brugere
    Større return on investment (ROI)

    En af de store fordele ved Zendesk, er den hurtige implementeringstid. Målsætningen med at implementere Zendesk, bør dog naturligvis ikke blot være at få implementeret Zendesk. Her er nogle eksempler på nogle af de gængse gevinster vi jagter, som både kræver en strategisk tilgang og en kombination af erfarne kommercielle og tekniske ressourcer:

    • Effektivisering af medarbejdere (gns. 30%)
    • Øget kundetilfredshed (øget customer lifetime value)
    • Øget tilgængelighed af self-service (færre henvendelser OG øget kundetilfredshed)
    • Forbedring af medarbejderrelaterede faktorer (herunder fastholdelse af medarbejdere)
    Mange års erfaring

    Flere af vores konsulenter har 10+ års erfaring med Zendesk såvel som disciplinerne kundeservice, support og customer experience (CX). Det kender vi ikke andre bureauer, der kan prale med, så det er vi naturligvis stolte af. Dertil har vi været involveret i over 500 succesfulde projekter med vores kunder i norden, hvilket giver os en rigtig god ballast og erfaringsgrundlag at trække på, når vi skal til at arbejde sammen med jer.

    Vi har desuden et tæt samarbejde med Zendesk, hvor vi som en af de få bureauer i Europa har opnået titlen “Premier Partner”, som er det højeste partner-niveau, der kan opnås. Dette stiller store krav til os som leverandør, og kræver bl.a. at vi løbende uddanner os med de nyeste certificeringer fra Zendesk.

    Tekniske og kommercielle ressourcer

    Lad det være sagt, de fleste af os er nørder, og vi brænder for teknologi. Når det er sagt, så implementerer vi aldrig teknologi for teknologiens skyld. Der skal altid være en god business case i det vi foretager os. Derfor dækker vores team også en række forskellige discipliner, der i samspil sikrer jer den størst mulige succes med Zendesk. Som regel vil de projekter vi er involveret i både være teknisk og forretningsmæssigt forankret hos os.

Er du også på Slack?

Fedt! Kontakt os for at blive tilføjet til vores kanaler.